Gidiyorum Bu - Ah Muhsin Ünlü

'Gidiyorum Bu' ve 'Ah Muhsin Ünlü' isimleri edebiyat dünyasına bomba gibi düşmüştür. Sadece edebiyat çevresi ve şairler tarafından değil, okuyucu kitlesi tarafından da şaşkınlıkla karşılanan bu eser ve şairi, bilinen hüzünlü- şiir anlayışı üzerine yeni bir şiir anlayışı daha getirmiştir. Yani bir takım nedenlerle şiire hüzünle yönelme yanlısı olmayıp, bu nedenlere alaycı bir tutumla yaklaşarak hayatla dalga geçmektedir.
Şiirin 'alaycı' tarafıdır Ah Muhsin Ünlü. Bu özelliğiyle de hiçbir şairin denemediği bir şiir yolunu tutarak kült isimler arasında yerini almıştır. Aynı zamanda 'Gidiyorum Bu' da edebiyat çevrelerinde ki kült kitaplardan biridir.
'Belki inanmayacaksın ama ben bu şiiri ellerimle yazıyorum sevgilim
Çünkü benim yazdığım kızlar ara sıra boğulur
Ve laik aşk çarpık toplumlaştırır, doğurma ne olur.'

Aslında tahminim o ki; şairin örneğin bir şiirinin sonunda 'Haydi iç de çay koyayım.', başka bir şiirinin sonunda '-çayevlerine gereken özeni göstermeliyiz' ve başka bir şiirinin başında da birine ithaf ettiğini gösteren "Burçak'a, evet!" yazımlarından anlıyoruz ki, içinden o an ne geçiyorsa o an şiirine işliyor. İçinden cümleye akanı düzgün bir hizaya koymak gibi derdi yok. Düşüncesini, ilhamın gelişine salarak şiirine aktarıyor.
'Ve nihayet göğe düşsem bengitay
Annemi daha içeriden açıklayabilirim
Şol cinnete pasaj dersem sevgilim beni sıkma
Sevgilim beni sıkma ben
Okuma bilirim.'
Kitabın biraz karmaşık oluşu dikkat uyandıran bir detay. Tam olarak bir şiir kitabı özelliği taşımıyor. Kimi yerlerde senaryo şeklinde yazılan yazılar, kimisinde ilgi çekici anketler ve kimi yerlerde de deneme, günlük tarzı taşıyan yazılar yer alıyor. Aslında bütün bunlar da hayatla alay etmek için yazılmış yazılar ve hayattan bunalan, anlamayanlar için bir seçenek olarak duruyor.
'Yeni Başlayanlar İçin Hallac-ı Mansur
Öğrenciydi.
Bir kıza aşıktı
Ve aynı zamanda başka bir senaryo üzerinde çalışıyordu.'
Ah Muhsin Ünlü, kitabını 'bütün eve dönmek istiyenlere...' diye başlatır. Kitabı bitirdiğinizde ise Cahit Zarifoğlu'nun 've bunları elbette çabucak geçelim sevgilim' dizesini görürsünüz. Aslında ben bunu, şairin bütün anlattıklarını bir kalem de silebilmesi olarak algıladım ve bu, müthiş bir bitiş cümlesidir.
Belli bir tema taşımamakla beraber şiirleri hayatı alaya almanın kısa yoludur. Kendisinin biraz Can Yücel tarzı şiirler oluşturduğunu düşünüyorum. Bir fark var ki, Can Yücel'in şiirlerinde sivri dili ve nasihatlı yanı dikkat çekerken, Ünlü'nün ise esprili ve trajedili yanı ortaya çıkıyor.
'Çarmıha Gerilişten Ayrıntı'da ise bütün kitabın düğümünü çözebilecek cümleyi ele veriyor; "Ne dediğimi bilmemek istiyorum..." Aslında bu da, hayatın oyalamalarından yorulan bir insanın kendini şiirde sözcük yığınları arasına bırakmasını gösteriyor.
'Sen beni öpersen belki de ben gangsterleşirim
Belki de şair olurum ve seni de aldırırım yanıma
Bilesin; göğsümde hangi yöne açmış tek gülsün
Yani ya bu eller öpülür, ya sen öldürülürsün.
-Haydi iç de çay koyayım.'
Gidiyorum Bu
Ah Muhsin Ünlü
Sel Yayıncılık
70 Sayfa Nihat İlhan - 30.04.2013
Ah Muhsin Ünlü'nün bu kitabını aramadığım yer kalmadı... Yorumunuzu okuyunca daha fazla aramaya karar verdim Nihat bey. Ne içten bir anlatım olmuş, hakikaten merak ediyorum şimdi.
Değerlendirme yazısı kitabı ilgi .çekici hale getirmiş. Şiirde ki üslup çeşitlilikleri kendini daha okunası hale getiriyor kanaatindeyim ben, bu nedenle değerlendirme yazınızda Şair'den alıntılanan dizeler kitap hakkında şiir severlere ne ile karşılaşacakları hususunda ip uçları veriyor.
Teşekkürler Nihat Bey.
Şiirle ilgilenmeyenleri bile kendisine mıknatıs gibi çeken bir yazar ve sıkıldığımda rastgele bir sayfasını açıp parmak ucuma ilk takılan cümleyi anın nasihati olarak kaydettim bir kitap... Ben çok beğendim devamı gelsin inşallah!