Kün - Şahin Taş

Kün - Şahin Taş

Kün - Şahin Taş

17.02.2011 - Bilal Can
Kün - Şahin Taş

Cahit Zarifoğlu’nun edebiyat, şiir, poetika üzerine yazdığı yazılar ” Zengin Hayaller Peşinde” ismiyle kitaplaştırıldı. Zarifoğlu o eserinde şairler hakkında şöyle demektedir: ” Şairler modern insanın sıkıntılarını belki psikolojik açıklamalarla ortaya koymuyorlar. Ama onlar, insanın gözle görülür, elle tutulur başarılarına bakarak yazdıkları şiirlerde bile, toplam çizgisinin altındaki kelimenin yenilgi ve başarısızlık olduğunu görebilir. İşte bu sebepledir ki bütün insanların bir defa olsun gerçekleşmesini bekledikleri katıksız bir mutluluğun şiirini yazmaya kalktıkları oluyor. Belki de yekun çizgisinin altındaki hükmün değişmeyeceğini bile bile.”

Şairler şiir yazmakla zor bir işe kalkışmışlardır. Yazdıklarını ilkin kendilerine beğendirecek, daha sonra okuyucuya. Bu beğeni ölçütü de kişi göre değiştiği için zorluk derecesi de yükselmektedir. Şiir eleştirmenleri, edebiyat eleştirmenleri tarafından eserin analizi, eleştirmesi yapılınca da şiirin kaderi değişmektedir. Kitap bazen çıtasını yükseltir ve daha çok kişiye ulaşır bazen de düşer çok sınırlı insana ulaşır.

Edebiyat kategorisi içinde şiirin sınırlı bir okuyucu kitlesi vardır. Satılan kitaplar bunu örnekler ve kanıtlar niteliktedir. Bu kitlenin büyümesi şaire de göre de değişmektedir. Şair şiirini iyi ve kaliteli yazmışsa bu oran yükselmektedir. Ama bazı şairler vardır ki şiirden nasibini almamış olarak isimlenir ve yazdığı eserleri küçük bir kesim tarafından okunur.

Şahin Taş’ın kitabıyla bir sahafta karşılaştım. Beyan Yayınlarının bir dönem seri olarak yayınladığı şiir kitaplarından çıkmış ”kün”. Farklı şairlerin, farklı eserleri ile beyan yayınları o zaman iyi bir iş yapmıştır. Ama bu seri içinde yayınladığı eserlerin tümünün aynı kalitede olmadığı kesin. Zaten aynı kalitede de olması da beklenilemezdi.

Kün, Şahin Taş’ın şiir yazma girişiminin kitaplaştırıldığı bir eser olarak hazırlanıp sunulmuş. Kitaptaki şiirlerin uzunluk kısalık meselesine girmeden bunun bir tarz meselesi olduğuna vurgu yapmak istiyorum. Şiirlerin daha çok görsel şiir kategorisi içinde değerlendirmek lazım. İki cümlelik, tek cümlelik, alt alta, yan yana, dağınık, toplu olarak farklı biçimlerde yazılmıştır şiirler. Bununla ne amaçlandığını kesin olarak anlamamakla birlikte kitap o zamanda moda olacak bir şekilde beyitlerle açmış bölümlerini.

”şükür Sezai usta yaşıyor daha
iyi de sinleri niçin yan yana!
ve niçin kefeninden seber’in
kan sızıyor boyuna!..”

Kün’ de dikkat çeken diğer bir şey ise şairinin kelimelerle oynamayı seviyor olmasıdır. Özellikle kelimelerin farklı alegorik seslerinden ve anlamlarından yararlanarak yazdığı şiirler kendi sesini büyüterek yankılanıyor.

”nişanlıların nisanı
tutulunca terleyen el
ele verir
seven insanı”

Kün
Şahin Taş
Beyan Yayınları
95 Sayfa

Bilal Can - 17.02.2011

,

2980

Bilal Can Hakkında

Bilal Can

Dumlupınar Üniversitesi Sosyoloji lisansını tamamladıktan sonra yüksek lisansını da aynı üniversitede "Mustafa Kutlu Öykücülüğünce Mekân: Bir Edebiyat Sosyolojisi" teziyle tamamladı. Sosyolojik çalışmaları mekân, kent, şehir ve edebiyat sosyolojisi üzerine yoğunlaşmıştır. Şiirleri, denemeleri, kitap değerlendirmeleri ve eleştirileri bir çok dergide yer aldı. Kitaphaber.com.tr sitesinin kurucuları arasında yer alıyor ve 2015'ten itibaren genel yayın yönetmenliğini yapıyor.  Yayınlanmış 2 kitabı vardır. 

twitter: @bilalcan1

Yorumlar
  • m.ali 2014.03.26 13:53

    kün harika kitap anlatılmaz yaşanır.

Sosyal Medya'da Bizi Takip Edin