Marka Kent Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme

Marka Kent Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme

Marka Kent Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme

12.11.2019 - Selva Çomak
Marka Kent Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme

Görsel kimlik, günümüzde kent yaşamı için önemli bir işlev görmektedir. 21.yy endüstriyel kapitalizmi ile kentler önemli sermaye merkezleri haline gelmiştir. Çünkü kentler, sahip oldukları tarihi kalıntılar ve kültürel kimliklerinin yanında önemli işlevleri yerine getirmektedirler.

Bugün kent kültürü dünyadaki değişim ve dönüşümlerin kuşatması altındadır. Küreselleşme ile beraber, yerel kültürler üzerinde baskı artmış ve standardize edilmiş kültürler unsurlar ortaya çıkmıştır. Artık kentlerde, metropollerde tüketim alışkanlıkları ve buna bağlı oluşan yaşam biçimleri tek tipleşmiş durumdadır. Modern kent olarak adlandırdığımız mekânlar zamanla daha çok tüketicinin yaşadığı merkezler haline gelmektedir.

Her şeyin alınır satılır hale geldiği dünyada, kentler görsel kimliklerinde değişiklikler yapma, marka ve imaj yaratma arayışına gitmişlerdir. Peki, Marka Kent olmak neden bu kadar önemlidir? Marka, artık mal ya da hizmet için kullanıldığı kadar kentler içinde söz konusu hale gelmiştir. Büyük kentlerin tarihsel geçmişi, uluslararası piyasada “seyirlik“ mekânlar ve yapılarda somutlaştırılıp pazarlanmaya ve tüketilmeye başlanmıştır. Bir kentin ne denli uzun tarihsel bir geçmişi varsa, o denli fotojenik görüntülere dönüştürülüp, dergi sayfalarında, cep kitapçıklarında, televizyon ekranlarında satışa sunulabilmektedir. Aslında tüm bu süreç tamamen ekonomik kaygı güttüğü için eleştirilmektedir.

Bugün Eyfel Kulesinin, Central Park’ın ekonomik kaygı gütmeden yapılmadığını kimse söyleyemez. Çünkü geçmişten bugüne tüm milletler, kent imajı yaratma peşine gitmişler, şehir merkezlerine heykeller, anıtlar dikmişler, mimari ile temsiliyetlerini somutlaştırmaya çalışmışlardır. İnsan sembol üreten bir varlıktır. Bunu ilk çağda mağara duvarlarında, bugün ise emojilerde görmekteyiz. Yani sembol üreten bir varlık olarak insan mekânsal alanda ortaya koymuş olduğu tarihsel birikimi ile turizm merkezi haline gelebildiği ya da marka kent olmayı başarabildiği mekânlara sahiptir. Prag, Budapeşte, Tokya, Viyana, Paris, Londra, New York, Dubai bugün marka kent dediğimiz önemli merkezlerdir. Peki toplumsal mekan toplumsal bir üretim ise, yaşadığımız mekanı bizler nasıl şekillendiriyor ve üretiyoruz, hiç düşündük mü?

Kent, Görsel Kimlik ve İletişim

Pınar Eraslan YAYINOĞLU / A.Filiz SUSAR

Umuttepe Yayınları

189 sf.

Selva Çomak - 12.11.2019

,

674

Selva Çomak Hakkında

Selva Çomak

1997 yılında Düsseldorf'ta doğdu. Dumlupınar Üniversitesi Sosyoloji bölümü ve Atatürk Üniversitesi Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun oldu. Şuanda Dumlupınar Üniversitesi Sosyoloji bölümünde yüksek lisans öğrencisi. Okumaya ve gezmeye çok düşkün, okuryazar seyyah. 

Yorumlar
  • Nizam Uygur 2019.11.12 16:19

    Yazdığınız yazı değerlendirme olmaktan çok, kitabın özeti niteliğinde kitaptan kopyala yapıştır şeklinde olmuş. Bu nedenle de yazınızda kullandığınız dil çok özensiz. Türkçe'ye hakimiyetiniz çok zayıf. -de, -da ekinin nerede bitişik nerede ayrı yazılacağından tutun da, özne-yüklem uyumsuzluğu gibi birçok hatanız mevcut. Özgeçmişinizde yazan yüksek lisans öğrencisi olmanız nedeniyle de ayrıca şaşırdım. Kopyala-yapıştır ile Türkçe'yi doğru kullanma konusundaki yetersizliğiniz "yaptığınız" değerlendirmelerin dikkate alınmasını güç kılıyor.

  • Abdullah Noyan 2019.11.22 21:24

    Kentleri, küreselleşme ve marka olgusu ile aydınlattığınız kitap yorumunuz, gayet net, anlaşılır ve akıcı bir dil kullanarak, okuyucularınıza pozitif anlamda yansıyor.
    Başarılı bir yorum olmuş, güzel yorumlarınızın devamını bekliyoruz.

  • Umut Görgeç 2019.11.22 21:47

    yazınızı gerçekten başarılı buldum kullandığınız üslup ve dile hakimiyetiniz çok güzel derste hocamız bize bu kitabı ödev olarak vermişti okuduğum kadarıyla yorumunuzu kendi cümlelerinizle çok iyi ifade etmişsiniz

Sosyal Medya'da Bizi Takip Edin