Ashabı Kiram Kitabından Notlar
Bu ümmetin kadınlarının en faziletlisi Hatice (r.a.), Aişe (r.a.) ve Fatıma'dır (r.a.). Birinin diğerine üstünlüğü ihtilaflıdır.
Ebu (r.a.) Bekir ile Hızır arasındaki üstünlük, Hızır'ın peygamberliği kanaatine göredir. Alimlerin çoğu ise peygamber olmadığı görüşündedir. Ebu Ali İbn Ebi Musa ve başkalarının tercihi budur. Buna göre Ebu Bekir ve Ömer (r.a.) ondan üstündür.
İkinci görüşe göre Hızır, peygamberdir. Ebu'l-Ferec İbn el-Cevzi ve başkaları bu görüştedir. Buna göre Ebu Bekir ve Ömer'den (r.a.) üstündür. Ancak Rasulullah ve İsa (a.s.). ondan ittifakla üstündürler. Rasulullah (s.a.v.) bu ümmetin evvelinde, İsa (a.s.) ahirindedir.
Allah'a hamdolsun. Sözü dinlenir İslam alimlerinden hiçbiri Ali'nin, Ebu Bekir ve Ömer'den daha alim ve fakih olduğunu söylememiştir.
Ebu Bekir. Ömer ve başkalarından ayrı olarak gizli (batın) bir ilme sahip olduğu iddiası da, mülhid batinilerin ve onlardan daha kafir benzerlerinin İftirasıdır.
Resulullah (s) hariç kimseye ne Ebu Bekir'e, ne Ömer'e, ne Osman'a, ne Ali 'ye salat ve selamı tahsis etmek doğru değildir. Bunu yapan bidat ihdas etmiş olur. Ya hepsine salat ve selam getirecektir, ya da hiçbirine.
Sahabe arasında çıkan anlaşmazlıklara dalmamak, her iki tarafa da mağfiret dilemek ve onlara dostluk duygulan beslemek tercih edilmesi gereken bir tavır olmakla birlikte taraflardan her birinin. alimler için söz konusu olan içtihat ve tevilin onlar için de söz konusu olduğuna mutlaka inanmak da gerekli değildir. Bilakis onlar arasında da günahkar ve kötülük işleyen, içtihadına bir nevi heva karıştırarak kusur işleyen vardır. Ancak, kötülük, birçok iyilikle birlikte olunca ikinci plana düşmüş olur ve affedilir.
Biri çıkıp Muaviye'nin imanı münafıklıktan başka bir şey değildir diyecek olsa, bu da yalan ve uydurmadan ibarettir. Alimlerden Muaviye'yi münafıklıkla itham eden olmamıştır, hepsi müttefiktir. Babası Ebu Süfyan'ın müslümanlığının iyiliğinde susarlar ama Muaviye'nin müslümanlığı hususunda bir tereddüt yoktur.
Ne Ali (r.a.). ne başka bir sahabi cinlerle savaşmış değildir. Cinlerle bir başkası da savaşmış değiller. Ne Bi'r-u Zati'l-Alem'de. ne başka bir yerde. Cinlerle savaştığına dair hadis, ilim ehlinin ittifakıyla uydurulmuş mevzu bir hadistir.
Hüseyin (r.a.) hicretin altmış birinci yılı Aşure günü öldürülmüştür. Allah, onu öldüren ve öldürülmesine razı olana lanet etsin.
Sahabeye dil uzatanın tevbesinin kabul edilmeyeceği ve ebedi olarak Cehennem'de kalacağı şeklindeki iddiaları yanlıştır. Selef ve dört müctehidle başka imamların görüşü: Benzerleri için söz konusu olduğu gibi Rafizilerin de tevbelerinin kabul edileceği şeklindedir. Rivayet edilen: "Sahabelerime dil uzatmak, af edilmeyen bir günahtır." şeklindeki hadis, batıl olup ilim ehlinden hiç kimse onu rivayet etmemiştir.
Ashabı kiram
İbn Teymiyye
Tevhid yayınları
Yazar: Ferhat ÖZBADEM - Yayın Tarihi: 14.01.2013 09:29 - Güncelleme Tarihi: 19.11.2021 15:40