İletişim Kitabı: Doğru iletişim İçin 44 Fikir
Mikael Krogerus, 1976 doğumlu, Das Magazin'de editördür. Daha önce, New York'taki Chat the Planet adlı televizyon gençlik programı ve Zürih'teki NZZ Folio için çalışmıştır. Roman Tschappeler, 1978 doğumlu 2003 yılında film, kampanya ve trans-medya kültürel projeleri tasarlayıp ürettiği stüdyo Guzo'yu kurmuştur.
Kitapta önemli iletişim teorilerine yoğunlaşılmış, görsel olarak desteklenmiş ve günümüz zorluklarına uygulanmıştır. Yazarlar ayrıca bu teorileri, pratik ipuçları ve yararlı metotlarla genişletmektedirler. Doğru iletişim için 44 yol belirlenmiş ve teorilerle desteklenmiştir.
Bu kitapta, daha iyi bir iş toplantısı yapmanın inceliklerinden kafanızdaki düşünceleri geliştirmeye ya da kaliteli dinleme becerileri artırmanın yollarından, muhabbet etmenin altın kurallarına kadar çeşitli iletişim alanlarından teorik bilgilerin ve iş tavsiyelerinin mizahla birleştirilip pratiğe döküldüğünü göreceksiniz. İş, kişisel iletişim, ilişkiler ve dil gibi konularda öne sürülen fikirlere yalnızca iletişimde neyi geliştireceğinizi değil, nasıl geliştireceğinizi de öğrenmiş olacaksınız.
Kitabın dili akıcı bunun yanında çizimlerle desteklenmiş olması da kitabın bir çırpıda okunmasını sağlıyor. Kitaptaki konulara ait kaynakçada teorilerin sahiplerinin gösterilmesi de bilimsel altyapısının olduğunu göstermektedir.
Kitabın baskı kalitesi kitabı kolay okunur hale getirmekte ve yanınızda, çantanızda kolaylıkla taşınıp okunabilecek olması da artı bir özellik.
Kitabın içeriğindeki bir bölümde modern zamanların sosyal medya bağımlılığının nedenleri üstünde de durulmaktadır. Yazarlar, FOMO (Fear of Missing Out) adını verdikleri teoriye göre insanlar birebir iletişimden çok Facebook gönderileriyle ya da Whats App grubu kurarak iletişim kurduklarının tespitini yapmaktadırlar. Gerçekte aradığımızın başkalarının bizi görüp onaylamasını istiyoruz. Bu durumun, teorinin belirttiği gibi gerçekte önemli bir şey kaçırdığımıza dair hissettiğimiz duygular ile ilgili olduğu belirtilmektedir.
Her teorinin yazıldığı bölümün altında onu özetleyen vurucu, çarpıcı kısa cümleler kıssadan hisse olarak okuyucuya sunulmaktadır. İşte buna bazı örnekler:
"İyi bir konuşma, dinleyicilerin zihnini değiştiren ve bu fikir değişikliğinin kendi kararları olduğu hissini veren konuşmalardır." (s.27)
"İki kulağımız ve sadece bir ağzımız vardır, o yüzden bir konuşup iki dinlemeliyiz. " (Epiktetos) " (s.65)
"Hepimiz iyi cevaplar veren insanlara hayran oluruz. İyi sorular soranlarıysa daha da beğeniriz. Ancak yine de en çok hatırladıklarımız bizi dinleyen insanlardır." (s.103)
"Düşünüyorum, öyleyse varım sözü 21. Yüzyılda geçerliliğini yitirmiş, yerini insanlar beni düşünmeye başlıyor öyleyse varım tabiri almıştır"(s.153)
"Öldüğüm zaman mezar taşımda ücretsiz wifi yazmasını istiyorum; böylece insanlar ziyaretime daha sık gelebilir. "(s.163)
İletişim Kitabı okuyucunun iletişim becerilerini geliştirecek bir rehber niteliğinde keyifli okumalar.
İletişim Kitabı
Orijinal Adı:Das Komminikationsbuch
Mikael Krogerus ve Roman Tschappeler
Çevirmen Fatma Özmeral
The Kitap Yayınları
2018
200 sayfa
Yazar: Ulus ÇELİKER - Yayın Tarihi: 06.10.2020 09:00 - Güncelleme Tarihi: 23.01.2022 22:31