Kitap Satış Siteleri Değerlendirmesi: BKM Kitap
Kitap satış siteleri üzerine belirli aralıklarla yapacağımız alışverişlerle satış sitelerinin/uygulamalarının durumlarını ortaya koymak için yaptığımız bu çalışma, alıcı ve satıcılar arasındaki durumu değerlendirmek amacıyladır. Bu minvalde belirlediğimiz kriterlerle alışveriş yaptığımız sitelerin durumlarını nesnel bir biçimde değerlendirmeye çalışacağız. Yaptığımız değerlendirme yaptığımız veyahut tekrarlana gelen alışverişler neticesinde hazırlanmıştır.
Kriterler:
- Kitap satış sitesinin/Uygulamasının Kullanım Durumu:
BKM Kitap Bursa Merkezli bir kitap satış sitesi olup, Bursa Merkez’de ayrıca faaliyet gösteren en büyük kitapevine de sahip bir firmadır. Web sitesi ve mobil uygulaması ile kullanışlı bir ara yüzü ile kitap satışına dair önemli bir yatırımla internet satışına başlamıştır. Web sitesinde ve mobil uygulamasında yapılan alışverişlerde hızlı gezinme, istediğini hızlıca bulma imkânı sunmaktadır. Web sitesinde yaşadığımız ödeme sorunu nedeniyle uygulama denendi, uygulama üzerinden ödemeyi daha kolay bir biçimde yapıldı. Mobil Uygulamayı kurduğunuzda sepetinizde bekleyen ürünler dolayısıyla her gün uyarılar sms olarak gelmektedir. Ayrıca indirimler, fırsatlar vs. ile ilgili bizim yoğun olarak gördüğümüz bir uyarı mekanizması mevcut. Bu yüzden siparişlerden sonra uygulamayı kaldırdık.
2. Fiyat
Diğer kitap satış sitelerine nazar fiyat konusunda aldığımız kitaplar başına 1-2 liralık farklar vardı. Fakat alınacak başka bir kitap ile fiyatlar hemen hemen aynı seviyeye geldi. Tek 1 kitap için alımlarda kargo ücreti dolayısıyla da pek tercih edilmeyecek durumda.
- Temin etme durumu
Kitap temini noktasında bir sorun yaşanmadı, alınan kırtasiye malzemeleri dolayısıyla istenilen 1 ürün temin edilemedi. Bu da stokların güncellenme sıklığıyla ilgili bir durum olabilir. Temin edilemeyen ürün sipariş gününden 4 gün sonra hesaba iade edildi.
- Sipariş süreci
14.07.2020 tarihinde verilen sipariş, 21.07.2020 tarihinde teslim alındı. Diğer kitap sitelerine göre uzun bir süre. Bunun nedeni de temin edilemeyen ürün dolayısıyla olduğu tahmin ediliyor. Çünkü herhangi bir bilgilendirme yapılmadı.
- Paketleme
Özensiz bir biçimde paketlenme yapılmıştır. Alınan ürünlerin arasına reklam broşürleri de özensiz bir biçimde yerleştirilmiştir. Ürünler balonlu poşete sarılıp kargo poşetine bantlanmadan konulmuştur. Alınan kırtasiye ürünlerinin kırılmadan gelmesi şaşırtıcı vericiydi. Daha özenli ve dikkatli bir biçimde paketleme yapılabilirdi.
- Kargo
Uygulama üzerinden verilen siparişlerde 30 TL ve üzeri alışverişlerde kargo ücreti alınmıyor. Web sitesinden ise alınmaktadır. PTT Kargo ile çalışılmakta, başka kargo seçenekleri sunmamaktadır. Ürünler kargoya verilince bilgilendirme mesajı gelmektedir. Ayrıca uygulamada Kargom Nerede ile kargo takibi PTT Kargo ile eklemlenerek/ biraz da uğraştırarak görmek mümkün.
- Müşteri Hizmetleri
Müşteri hizmetleri numarası mevcut, kargo takibinin yapılması mümkün fakat bilgiler ve güncellemeler biraz geç ulaşıyor kanaatindeyiz. Çünkü paket elimize ulaşmasına rağmen müşteri hizmetlerinde ürünün halen kargoda bilgisi veriliyor. Ayrıca 100 TL ve üzeri alışverişlerde seçtiğimiz kitabın gelmediği yönünde verdiğimiz bilgi dahilinde hatanın bizden kaynaklandığını, kitabı seçmediğimizi – halbuki ısrarla seçmiştik- ifadeleri doğrultusunda hediye kitabımızı almak için bir çözüm sunulamamış ekstra bir gönderi yapmayacaklarını bildirmişlerdir. Mesele çok uzatılmamış, hediye kitap peşine düşülmemiştir.
Kitaplarla birlikte ayraç geldi. Çok mutlu olduk. 2 tane ayracımız oldu. Fakat maalesef ki gecikmeler, yapılan hatalar, gönderideki özentisizlik ve kitapların parmak iziyle lekeli olması, ekstradan saç kıllarının kitaplara yapışmış olması – bunu genelde lokantalarda söylerler fakat burada da söylemek icap etti, çünkü ekstradan yapılan bir gönderiydi, biz istememiştik – BKM Kitap’tan bir daha sipariş verilip verilmeyeceği hususunda düşüneceğimiz meselelerden. Biz bunu yaşadık, herkesin de yaşadığı anlamına gelmez elbette, bu durum.
- Öneri
Pandemi sürecinde yapılan internet alışverişlerde en küçük firmalar bile hijyen kurallarına dikkat ederek, iyi ve güzel bir biçimde ürünleri ambalajlayarak ve “hijyene dikkat edilerek paketlenmiştir” etiketiyle müşteri güvenliğini ve memnuniyetini artırırken BKM Kitaba da bu şekilde bir usul benimsemesi dileğiyle. Takıntılı olmasak bile kitaplara dezenfektan sıkarak sildik.
Yazar: Bilal CAN - Yayın Tarihi: 21.07.2020 13:53 - Güncelleme Tarihi: 21.07.2020 13:53